اصطلاحات ترجمه شده گوگل ادز

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹

اصطلاحات ترجمه شده گوگل ادز

اگر می ‌خواهید سیستم گوگل ادز را بهتر بشناسید و راحت ‌تر با آن کار کنید، بهتر است با مهم‌ ترین مفاهیم و اصطلاحات آن آشنا شوید.

شناخت این اصطلاحات به شما کمک خواهد کرد تا روند کمپین‌تان را به‌دقت مشاهده و بتوانید هزینه‌ها را بهتر مدیریت کنید. از طرفی دیگر، وقتی خدمات تبلیغات گوگل دریافت می‌کنید، باید بتوانید گزارشات مختلفی که به شما ارائه می‌شود را بهتر بررسی کنید.

 

این اصطلاحات بیشتر برای کمپین‌های جستجوی گوگل (Search Network) استفاده می‌شود و به ترتیب حروف الفبا تنظیم‌شده‌اند. البته برخی از مفاهیم و اصطلاحات در سایر انواع کمپین‌ها نیز قابل‌استفاده هستند. در ادامه به این اصطلاحات اشاره‌شده است:

 

Actual cost-per-click

نشان‌دهنده هزینۀ واقعی است که به ازای هر کلیک از شارژ شما کم می‌شود. به عبارتی دیگر، بیشترین میزانی که شما به ازای هر کلیک پرداخت می‌کنید، کمترین هزینه‌ای است که باید پرداخت کنید تا بتوانید رتبه‌تان را نسبت به فردی که در مزایده پایین‌تر از شما قرار دارد، حفظ نمایید.

اصطلاحات مهم گوگل ادز
اصطلاحات مهم گوگل ادز

 

Ad Relevance

یکی از شاخص‌های امتیازدهی در گوگل ادز است. این شاخص، مرتبط بودن کلمات کلیدی با متن تبلیغ و محتوای سایت را نشان می‌دهد. این امتیاز به 3 صورت زیر به ازای هر کلمه کلیدی تخصیص می‌یابد:

 بالای متوسط (Above Average)

 متوسط (Average)

 پایین متوسط (Below Average)

هر‌چقدر کلمات کلیدی شما ارتباط بیشتری با متن تبلیغ شما داشته باشد، امتیاز مرتبط بودن شما نیز بیشتر خواهد بود.

 

Ad extensions

افرونه‌هایی هستند که می‌توانید به متن اصلی تبلیغتان اضافه کنید تا اطلاعات بیشتری را به مشتریان ارائه دهید. استفاده از این افزونه‌ها می‌تواند کیفیت تبلیغ شما را افزایش و هزینه‌های شما را کاهش دهد. مهم‌ترین این افزونه‌ها عبارتند از:

 افزونه لینک سایت (Site link extension)

 افزونه شماره تماس (Call extension)

 افزونه اعلام مزایا (Callout extension)

 افزونه توضیحات ساختاری (Structured snippet extension)

 افزونه پروموت (Promotion extension)

 افزونه اپلیکیشن (Application extension)

 

Ad formats

تبلیغ شما از دو بخش اصلی و افزونه‌ها تشکیل می‌شود. فرمت تبلیغ تمامی چیزی است که مشتری شما پس از جستجوی کلمه کلیدی در گوگل مشاهده می‌کند. هرچه استفاده بهتری از این امکانات داشته باشید و کیفیت متن تبلیغ شما بالاتر باشد، گوگل تمایل بیشتری به نشان دادن تبلیغ شما خواهد داشت و هزینه‌های شما نیز به همان نسبت کاهش می‌یابد.

اصطلاحات مهم گوگل ادز
اصطلاحات مهم گوگل ادز

 

Ad Preview and Diagnosis tool

یکی از ابزارهای گوگل ادز است که با آن می‌توانید وضعیت نمایش تبلیغتان را روی هرکدام از کلمات کلیدی کمپین بررسی کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید دلیل یا دلایل عدم نمایش تبلیغ را پیدا و جهت برطرف کردن آن اقدام کنید.


بیشتر بخوانید:

گوگل ادز یا سئو؟


Ad Rank

نشان‌دهنده رتبه نمایش تبلیغ شما است. به‌طورکلی رتبه تبلیغ شما به عوامل زیر بستگی دارد:

 هزینه پرداختی

♦ امتیاز کیفی (شامل نرخ کلیک، مرتبط بودن تبلیغ و کیفیت صفحه فرود)

♦ زمینه سرچ (مکان، دستگاه، زمان و سایر مقادیر ارسالی از سمت کاربر)

 میزان استفاده از افزونه‌ها و فرمت تبلیغ

البته رتبه تبلیغ شما عددی ثابت نیست و تبلیغ شما به ازای هر باری که وارد رقابت با دیگران می‌شود، رتبه جدیدی پیدا می‌کند.

 

Advertising policies

قوانین گوگل ادز مجموعه‌ای از قوانین و چارچوب‌هایی است که گوگل ادز تعیین کرده و درصورتی‌که کلمات کلیدی، محتوای تبلیغاتی یا سایت شما آن‌ها را رعایت نکنند، تبلیغ شما نمایش داده نمی‌شود. گاهی نیز ممکن است به‌دلیل عدم رعایت این قوانین، حساب شما توسط گوگل به‌صورت کامل مسدود شود. در این شرایط، معمولاً گوگل هزینه‌های شما را بازگشت نمی‌دهد. بخصوص اگر متوجه شود که شما تبلیغ‌دهنده ساکن در ایران هستید.

 

Approved

یکی از وضعیت‌هایی است که گوگل برای تبلیغ شما تعیین می‌کند. در این حالت، کمپین تبلیغاتی شما مشکل و محدودیتی برای نمایش ندارد و با تمامی قوانین گوگل سازگار است.

اصطلاحات مهم گوگل ادز
اصطلاحات مهم گوگل ادز

 

Approved (limited)

یکی از حالت‌هایی است که ممکن است گوگل برای متن تبلیغ شما در نظر بگیرد. در این حالت نمایش تبلیغ شما محدود خواهد شد. تبلیغ دارو، برند شرکت‌های معتبر، قمار و... از عوامل محدودکننده تبلیغ می‌باشند.

 

Auction

هر زمان که کاربر عبارتی را جستجو می‌کند، گوگل باید تصمیم بگیرد که کدام تبلیغ برای این عبارت جستجو نمایش داده شود و هر تبلیغی در چه جایگاهی باید قرار بگیرد. به این فرایند مزایده یا Auction گفته می‌شود. به‌طورکلی مزایده در سه مرحله زیر اتفاق می‌افتد:

1- مرحله یک: زمانی که کسی جستجو می‌کند، گوگل ادز تمامی تبلیغاتی که از کلمات کلیدی مرتبط با عبارت جستجو شده استفاده کرده‌اند را پیدا می‌کند.

2- مرحله دو: از میان این تبلیغات، سیستم گوگل ادز آن‌هایی که قابلیت نمایش ندارند را جدا می‌کند (مانند: تبلیغ‌هایی که مکان‌های دیگری را هدف‌گیری کرده‌اند یا بنا به دلایلی مسدود شده‌اند)

3- مرحله سه: از میان تبلیغات باقی‌مانده، تنها آنهایی که رتبه تبلیغ (Ad Rank) قابل قبولی دارند نمایش داده می‌شوند. رتبه تبلیغ به امتیاز کیفی، مبلغ پرداختی، زمینه جستجوی کاربر و فرمت تبلیغ او بستگی دارد.

از آنجایی که فرایند مزایده به ازای هر جستجو اجرا می‌شود، نتایج مزایده می‌تواند هر بار متفاوت باشد. به خاطر داشته باشید که هرچقدر کیفیت تبلیغ شما بالاتر باشد، با هزینه کمتری به جایگاه بالاتری در مزایده دست می‌یابید.

 

Broad match

یکی از انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادز است. در صورت استفاده از این نوع کلمه، تبلیغ شما روی هر عبارتی که کاربر جستجو کند و شامل قسمتی از کلمات کلیدی شما باشد یا تنها قرابت معنایی با کلمه کلیدی شما داشته باشد، گوگل تبلیغ شما را نمایش خواهد داد. به‌عنوان مثال: اگر کلمه کلیدی شما «خرید آب معدنی» باشد، ممکن است تبلیغ شما روی عبارت «آب گرمکن» نیز نمایش داده شود. این نوع کلمه هیچ علامتی ندارد.

اصطلاحات مهم گوگل ادز
اصطلاحات مهم گوگل ادز

 

Bulk edits

روشی است که از طریق آن می‌توانید در حساب کاربری گوگل ادز بیش از یک چیز را در یک زمان تغییر دهید. استفاده از این ویژگی به شما در صرفه‌جویی زمان و مدیریت بهتر کمپین کمک می‌کند.

 

Campaign

مجموعه‌ای از گروه‌های تبلیغ (Ad Group) است که تنظیمات مشترکی دارند. معمولاً از کمپین‌ها برای دسته‌بندی کلی خدمات و محصولات استفاده می‌شود. شما در هر حساب می‌توانید یک یا چند کمپین متفاوت داشته باشید. هر کمپین از یک تا چند گروه تبلیغاتی تشکیل می‌شود و تمامی تنظیمات بودجه، زبان نمایش، مکان نمایش و... در این سطح اعمال می‌شوند.

 

hange history

تمامی اقداماتی که در حساب گوگل ادز انجام می‌دهید، در سابقه تغییر حساب شما درج می‌شود. برخی از اقداماتی که انجام داده‌اید قابل بازگشت است و برخی نیز بازگشت‌پذیر نیست.

 

Clickthrough rate (CTR)

نرخ کلیک یکی از شاخص‌هایی است که گوگل بر اساس آن به شما امتیاز می‌دهد. به بیانی دیگر، نرخ کلیک یعنی چندبار تبلیغ شما نمایش داده شده به کاربران و از این تعداد چند نفر روی آن کلیک کرده‌اند. هرچقدر نرخ کلیک شما بالاتر باشد، گوگل امتیاز بیشتری به شما می‌دهد، زیرا به این نتیجه می‌رسد که تبلیغ شما جذاب‌تر و مرتبط‌تر نسبت به تبلیغ رقبای شما است.

اصطلاحات مهم گوگل ادز
اصطلاحات مهم گوگل ادز

 

Cost-per-click (CPC)

یکی از استراتژی‌های قیمت‌گذاری در سیستم گوگل ادز می‌باشد. در صورت انتخاب این استراتژی، به گوگل می‌گویید که حاضرید به ازای هر کلیک روی تبلیغاتتان، هزینه‌ای پرداخت کنید. در واقع، به ازای هر کلیک روی تبلیغ شما، هزینه‌ای مشخص از حساب شما کم می‌شود. این نوع استراتژی قیمت‌گذاری یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین روش‌های تبلیغ در گوگل ادز می‌باشد.

 

Cost-per-view (CPV)

یکی از استراتژی‌های قیمت‌گذاری در سیستم گوگل ادز است که برای کمپین‌های ویدیویی استفاده می‌شود. در این حالت، شما به ازای هر نمایش ویدیو، هزینه‌ای به گوگل پرداخت می‌کنید.

 

Daily budget

میزان هزینه روزانه‌ای است که شما برای هر کمپین تبلیغاتی تعیین می‌کنید. گوگل با استفاده از این مقدار، متوجه می‌شود که چه میزانی اجازه دارد تا تبلیغ شما را به جستجوکنندگان نمایش دهد.

اصطلاحات مهم گوگل ادز
اصطلاحات مهم گوگل ادز

 

Disapproved

یکی از حالت‌هایی است که ممکن است برای متن تبلیغ شما ایجاد شود. در صورتی که وضعیت تبلیغ شما Disapproved بود، یعنی گوگل تبلیغ شما را تأیید نکرده و لازم است جهت رفع آن اقدام کنید تا گوگل بار دیگر تبلیغ شما را مجدد بازبینی شود.

 

Draft & experience

یکی از امکانات بی‌نظیر گوگل ادز است که با استفاده از آن می‌توانید A/B تست انجام بدهید. فرض کنیم شما دو صفحه فرود مختلف در سایت دارید و نمی‌دانید که تبلیغ روی کدام صفحه نتیجه بهتری برای شما دارد. با استفاده از این امکان، می‌توانید دو کمپین کاملاً همسان را با صفحه فرودهای متفاوت به‌صورت هم‌زمان اجرا کنید. سپس آمار هر دو کمپین را بررسی کنید و کمپینی که بازخورد بهتری داشت را فعال نگه‌دارید.

 

Eligible

یکی از وضعیت‌های تبلیغ و کلمات کلیدی شما در سیستم گوگل ادز می‌باشد. در صورتی که تبلیغ و کلمات شما در این وضعیت قرار داشته باشند، یعنی مشکلی برای نمایش تبلیغ وجود ندارد. البته این وضعیت دائمی نیست و ممکن است بنا به شرایطی، نمایش تبلیغ، کلمات کلیدی یا افزونه‌های شما متوقف شود.

اصطلاحات مهم گوگل ادز
اصطلاحات مهم گوگل ادز

 

Exact match

یکی از انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادز است. در صورت استفاده از این نوع کلمه، تبلیغ شما تنها به ازای عبارتی که کاربر جستجو می‌کند، نمایش داده می‌شود. به‌عنوان مثال: اگر کلمه کلیدی شما «آب معدنی» باشد، تبلیغ شما تنها روی عبارت «آب معدنی» نمایش داده شود. در دو طرف این عبارت علامت [ ] قرار می‌گیرد.

 

Final URL

آدرسی از سایت شما است که کاربران پس از کلیک روی آن، وارد سایت شما خواهند شد. البته این لینک به‌طور کامل روی متن تبلیغ شما نمایش داده نمی‌شود و کاربر تنها آدرس اصلی سایت شما را مشاهده می‌کند.

 

Keywords

کلماتی خاصی که اگر کاربری آن‌ها را در گوگل جستجو کرد، گوگل تبلیغ شما را نمایش دهد. البته تبلیغ شما تنها در شرایطی به کاربر نمایش داده می‌شود که عبارت جستجو شده توسط او با یکی از کلمات کلیدی شما اشتراک داشته باشد. کلمات کلیدی بیشتر در کمپین‌های جستجوی گوگل (Search network) استفاده می‌شوند.

 

Landing page experience

یکی از شاخص‌های امتیاز دهی در گوگل ادز است. این شاخص میزان رضایت کاربر از صفحه فرود تبلیغ را نشان می‌دهد. این امتیاز به سه صورت زیر به ازای هر کلمه کلیدی تخصیص می‌یابد:

بالای متوسط (Above Average)

 متوسط (Average)

 پایین متوسط (Below Average)

به ازای هر کلمه کلیدی شما تعیین می‌شود. هر چقدر سایت شما سرعت بارگذاری مناسبی داشته باشد، نمایش مناسبی در موبایل داشته باشد و بتواند مدت‌زمان بیشتری کاربر را در سایت نگه دارد، امتیاز شما نیز بیشتر خواهد بود.

اصطلاحات مهم گوگل ادز
اصطلاحات مهم گوگل ادز

 

 Search network

مجموعه‌ای از نتایجی است که کاربر پس از جستجو در گوگل (سایت گوگل، نقشه گوگل و همکاران گوگل) مشاهده می‌کند. شما می‌توانید تبلیغتان را در کنار نتایج نمایش جستجو قرار دهید.

 

Search partners

سایت‌هایی در شبکه جستجوی گوگل هستند که همکار گوگل به‌حساب می‌آیند و تبلیغ شما امکان نمایش در این سایت‌ها را دارد. به‌عنوان مثال: سایت آمازون یکی از سایت‌های همکار گوگل است و ممکن است درصورتی‌که عبارتی را در آمازون جستجو کنید، تبلیغات سرچ گوگل نیز برای شما در نتایج جستجو نمایش داده شود.



تگ‌ها: گوگل ادز تبلیغات گوگل ادز اصطلاحات گوگل ادز اصطلاحات گوگل تبلیغ گوگل
آخرین مطالب
گوشی هواوی Pura 70 مجهز به هوش مصنوعی
گوشی هواوی Pura 70 مجهز به هوش مصنوعی

هواوی سری گوشی‌های Pura را به برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی مجهز کرده است.

هوش مصنوعی جمینای در سامسونگ S25
هوش مصنوعی جمینای در سامسونگ S25

به گفته یکی از مدیران سامسونگ، پرچمدار بعدی این شرکت، یعنی گلکسی S25 به مدل جمینای نانو 2 مجهز می‌شود.

تأثیر بهینه‌ سازی تصاویر و ویدیو در افزایش سرعت سایت
تأثیر بهینه‌ سازی تصاویر و ویدیو در افزایش سرعت سایت

بهینه‌ سازی تصاویر و ویدیو در بهبود عملکرد و سئو سایت و همچنین تجربه کاربری، تأثیر مثبت و بسزایی دارد.

مجهز شدن اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک به هوش مصنوعی
مجهز شدن اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک به هوش مصنوعی

دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.

کاهش هزینه‌ های تبلیغات و بازاریابی با استفاده از سایت
کاهش هزینه‌ های تبلیغات و بازاریابی با استفاده از سایت

طراحی وب سایت کدنویسی شده و پیروی از قوانین بازاریابی دیجیتالی، می‌تواند نقش مؤثری در کاهش هزینه‌ های تبلیغاتی داشته باشد.

بازگشت قدرتمند وایبر با امکانات هوش مصنوعی
بازگشت قدرتمند وایبر با امکانات هوش مصنوعی

پیام‌رسان وایبر به قابلیت خلاصه‌سازی پیام‌های خوانده‌نشده با کمک هوش مصنوعی مجهز شده است.

ایده‌های تولید محتوا برای سایت درب ضد سرقت
ایده‌های تولید محتوا برای سایت درب ضد سرقت

تولید محتوای باکیفیت و مرتبط برای صنعت درب‌های ضدسرقت بسیار ارزشمند می‌باشد که به رشد و توسعه سایت‌های طراحی شده در این حوزه کمک بسزایی می‌کند.

قابلیت منحصر به فرد هوش مصنوعی IOS 18
قابلیت منحصر به فرد هوش مصنوعی IOS 18

اولین مجموعه از قابلیت‌ های جدید هوش مصنوعی اپل که در iOS 18 عرضه خواهد شد، به‌هیچ‌وجه به پردازش روی سرورهای ابری، متکی نخواهند بود.

پایانی برای دوران درخشان سری p  هواوی
پایانی برای دوران درخشان سری p هواوی

گوشی ‌های سری p هواوی دیگر تولید نمی‌شود و از این به بعد این شرکت بزرگ چینی مدل Pura 70 جایگزین خواهد کرد.

گلکسی واچ ۷ پرچمدار جدید سامسونگ
گلکسی واچ ۷ پرچمدار جدید سامسونگ

انتظار می‌رود سامسونگ در دومین رویداد گلکسی Unpacked امسال در ماه ژوئیه از گلکسی واچ ۷ رونمایی کند.

کیف حافظه 368 ترابایتی وسترن دیجیتال
کیف حافظه 368 ترابایتی وسترن دیجیتال

محصول جدید وسترن دیجیتال در حوزه ذخیره سازی حافظه در کیف 368 ترابایتی با 13 کیلوگرم وزن و کیفی مخصوص در راه است.

بازاریابی دیجیتالی با هوش مصنوعی
بازاریابی دیجیتالی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده و قدرت تحلیل داده‌ها، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بازاریابی را به صورت مدرن و پیشرفته انجام دهند.

هوش مصنوعی Grok ویژن با قابلیت های فضایی!
هوش مصنوعی Grok ویژن با قابلیت های فضایی!

ورژن جدید هوش مصنوعی گروک ویژن xAI با قابلیت پردازش نمودار، اسکرین‌شات‌ و تصاویر گوناگون رونمایی شده که این ویژگی باعث منحصربه‌فرد بودنش شده است.

مقالات مرتبط
گوشی هواوی Pura 70 مجهز به هوش مصنوعی
گوشی هواوی Pura 70 مجهز به هوش مصنوعی

هواوی سری گوشی‌های Pura را به برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی مجهز کرده است.

هوش مصنوعی جمینای در سامسونگ S25
هوش مصنوعی جمینای در سامسونگ S25

به گفته یکی از مدیران سامسونگ، پرچمدار بعدی این شرکت، یعنی گلکسی S25 به مدل جمینای نانو 2 مجهز می‌شود.

تأثیر بهینه‌ سازی تصاویر و ویدیو در افزایش سرعت سایت
تأثیر بهینه‌ سازی تصاویر و ویدیو در افزایش سرعت سایت

بهینه‌ سازی تصاویر و ویدیو در بهبود عملکرد و سئو سایت و همچنین تجربه کاربری، تأثیر مثبت و بسزایی دارد.


وب ‌پارسه

ما به‌عنوان یکی از تخصصی‌ترین گروه‌های طراحی سایت و برنامه نویسی سایت، خدمات گسترده‌ای در این زمینه را ارائه می‌نماییم.

تهران، میدان فاطمی، ساختمان چهلستون، طبقه 10، واحد 1002

شهریار، باغستان، بلوار ولیعصر (عج)، نبش لاله دوم، پلاک ۱۲۷، واحد ۴

۰۹۱۹-۰۹۷۳۴۴۶
۰۲۱-۶۵۲۳۹۷۴۷