تفاوت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲

تفاوت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و طراحی سایت، دو موضوع متفاوت هستند و درواقع فرآیند طراحی سایت، بخشی از پروسه راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی محسوب می‌شود.

در این مطلب، می‌خواهیم دو مفهوم راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و طراحی سایت را به حضور شما عزیزان معرفی کنیم و تفاوت‌های اساسی این مفاهیم را بررسی نماییم. اگر شما نیز قصد راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی خویش را دارید، مطالعه این مطلب برایتان بسیار مفید خواهد بود. با ما همراه باشید:

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی:

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، فرآیند ایجاد کسب‌وکاری خاص توسط اینترنت در فضای مجازی می‌باشد و این کسب‌وکارها می‌توانند درزمینه‌های مختلفی مانند: فروش محصولات، ارائه خدمات، آموزش، بازاریابی، تبلیغات و ... فعالیت نمایند.  مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، شامل: ایده یابی و تحقیق، تحلیل بازار، طراحی کسب‌وکار، آغاز کسب‌وکار، بازاریابی و فروش و توسعه کسب‌وکار است که فرآیند طراحی سایت، در مرحله آغاز کسب‌وکار اینترنتی انجام می‌گردد. این فرآیند نیازمند تدوین استراتژی بازاریابی و فروش مناسبی است که به همراه صبر و پشتکار فراوان، محقق می‌گردد و در ادامه مطلب به‌طور کامل بررسی خواهد شد.

تفاوت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت
تفاوت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت

 

طراحی سایت:

طراحی سایت، فرآیندی است که طی آن وب‌سایت کسب‌وکاری خاص، از ابتدا تا انتها طراحی و ساخته می‌شود. این فرآیند شامل مراحل مختلفی ازجمله: تحقیق و برنامه‌ریزی، طراحی مفهومی، طراحی گرافیکی، طراحی ساختاری، طراحی فنی، تست و تحویل می‌گردد. برای انجام طراحی سایت، ابتدا باید هدف از این کار را مشخص نمود و بازار هدف را شناسایی کرد. پس‌ازآن باید به بررسی رقبای کسب‌وکار پرداخت و از کمک طراح سایت مجربی بهره گرفت. درواقع طراحی سایت هر کسب‌وکاری، فرآیندی پیچیده و تخصصی است که نیازمند دانش و مهارت‌های لازم است.

 

تفاوت راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت:

همان‌طور که اشاره شد، فرآیند طراحی سایت زیرمجموعه‌ای از راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی محسوب می‌شود. در گذشته بسیاری از فروشگاه‌ها و فروشنده‌ها، محصولاتشان را به‌صورت فیزیکی به مشتریان ارائه می‌دادند اما این روند از حدود سه دهه قبل و همزمان با سهولت دسترسی مردم به اینترنت، ابتدا در کشورهای اروپایی و آمریکایی و سپس در کشورهای دیگر ازجمله ایران، تغییر کرد و درنتیجه فروش اینترنتی محصولات نیز رونق گرفت. سایت دیجی کالا، نمونه‌ای از سایت‌های ایرانی موفق در این زمینه محسوب می‌گردد.

تفاوت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت
تفاوت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت

تفاوت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت

 

 راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی علاوه بر طراحی سایت، شامل اقدامات دیگری نیز می‌شود که در ادامه مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت:

 

بازاریابی:

برای روشن شدن این موضوع، به ذکر مثالی در این زمینه می‌پردازیم. اگر طراحی سایت را همانند خرید فروشگاهی خالی در نظر بگیریم؛ بخش طراحی گرافیکی سایت، چیزی شبیه سامان دادن وضعیت فروشگاه خالی پس از خرید خواهد بود. همچنین درج محتوای اولیه روی سایت، مشابه نیاز به خرید کالاهای اولیه برای فروش خدمات و محصولات عمل می‌کند. پس از سامان دادن اوضاع فروشگاه و خرید اولیه محصولات، شما باید برای بازاریابی خدمات و محصولات کسب‌وکارتان اقدام نمایید که انواع مختلف آن شامل: تبلیغات بیلبوردی، پخش تراکت، کانال اینستاگرام، تبلیغات تلویزیونی و ... می‌شود.



فروشگاهی که خریداری کرده‌اید، ممکن است در منطقه‌ای پرتردد یا خلوت باشد. اگر فروشگاه شما در فضایی پرتردد باشد، درواقع به‌واسطه موقعیت تجاری آن، هزینه‌های بازاریابی را هنگام خرید فروشگاه پرداخت‌نموده‌اید و شرایط بازاریابی برای شما مهیا است زیرا اولین فردی که از کنار فروشگاهتان عبور می‌کند، ممکن است محصولات یا خدمات شما را مشاهده ‌کند و از آن‌ها استفاده نماید. درحالی‌که اگر فروشگاه شما در منطقه‌ای خلوت قرار داشته باشد، پس از تجهیز فروشگاه باید اقدام به بازاریابی نمایید، موضوعی که برای طراحی سایت نیز صدق می‌کند.

 

تولید محتوا:

درست است که سایت شما در دسترس عموم قرار دارد اما این فضا به‌تنهایی، همانند فروشگاه یا شعبه‌ای در بیابانی بی‌آب‌وعلف است که کسی به آن دسترسی ندارد و برای قرار دادن آن در معرض دید مشتریان بازار هدف، باید اقدام به بازاریابی نمایید. یکی از بازاریابی‌های پرکاربرد برای سایت‌ کسب‌وکارهای اینترنتی، بازاریابی محتوایی است که نسبت به سایر انواع بازاریابی، هزینه کمتری دارد و اصطلاحاً از آن با نام "خدمات سئو" یاد می‌شود.

تفاوت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت
تفاوت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت

 

درواقع محتوای تولیدی شما، توسط موتورهای جستجوگر ایندکس می‌شود و برآیند آن نسبت به رفتار کاربر با سایت، منجر به قرار گرفتن سایت شما در معرض دید عموم می‌گردد. رفتار مثبت کاربران، می‌تواند باعث بهبود وضعیت سایت شما شود و چنین فعالیتی، تنها توسط تولید محتوا قابل انجام است. ارائه توضیحات کامل درباره محصولی خاص، مقایسه محصول با سایر محصولات، آنباکسینگ محصول، توضیحات صوتی و ویدیویی درباره خدمات محصول مدنظر و ... ازجمله محتواهایی هستند که می‌توانند باعث افزایش رضایت مشتریان و کسب رتبه بهتر محصول در صفحات موتورهای جستجو شود.


بیشتر بخوانید:

مزایای طراحی سایت چیست و چرا باید سایت داشته باشیم؟

ماجرای طراحی سایت تجهیزات فروشگاهی بهسرما

10 کار مهم که حتماً پیش از طراحی سایت باید انجام دهید


چنین شرایطی باعث می‌شود تا موتورهای جستجوگر، محصول مدنظر را به دیگران پیشنهاد دهند و آن را در رتبه‌های بالا حفظ نمایند. همچنین بخش بعدی تولید محتوا، قرار دادن مطالب تکمیلی در خصوص محصولی خاص بر روی سایت است که بازاریابی محتوایی را تکمیل می‌نماید. استفاده از تبلیغات در سایر سایت‌ها، رپورتاژ آگهی، تبلیغات همسان (Native)، تبلیغات گوگل ادز، تبلیغات بنری فیزیکی در منطقه فعالیت فروشگاه یا بازاریابی حضوری، سایر بخش‌های بازاریابی هستند که سایت به آن‌ها نیاز دارد.

 

شبکه‌های اجتماعی:

یکی از موضوعات دیگری که طی سالیان اخیر و به‌ویژه در چند سال گذشته، رونق فراوانی در ایران داشته است، موضوع شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند کمک شایانی به سایت شما نماید. امروزه برخی از فروشگاه‌ها در اقدامی نه چندان مناسب، نسبت به فروش مستقیم محصولات در شبکه‌های اجتماعی نموده‌اند اما نباید فراموش کرد که چنین اقدامی، باید در خدمت سایت باشد؛ یعنی محتوای تولیدی شما، می‌تواند مخاطبان را جذب سایت نماید. در این صورت کسب‌وکار اینترنتی شما دارای ثبات خواهد شد و می‌توانید از طریق آن، همیشه با مخاطبان در ارتباط باشید. به‌عنوان‌مثال: مشکلات اینترنتی اخیری که در ایران اتفاق افتاد، دسترسی مخاطبان به شبکه‌های اجتماعی و به‌ویژه اینستاگرام را به حداقل رساند اما سایت‌ها همچنان به فعالیتشان ادامه می‌دادند و خدشه‌ای به فروششان وارد نشد.

تفاوت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت
تفاوت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت

 

همچنین شما می‌توانید محصولاتی را وارد فروشگاه فیزیکی نمایید که به‌آسانی در فضای مجازی نیز فروش داشته باشند. به‌عنوان‌مثال: برخی محصولات در حالت فیزیکی فروش بسیار خوبی دارند اما مشتریان برای خرید آن‌ها، نیاز به تست فیزیکی این محصولات دارند اما شما برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، می‌توانید برخی از محصولات و خدماتی را ارائه دهید که نیاز حداقلی به لمس داشته باشند تا فروش آن‌ها آسان‌تر انجام شود. ما در گروه وب‌پارسه، آمادگی ارائه مشاوره در خصوص محصولاتی که از طریق فضای مجازی یا سایت‌ها بهتر فروخته می‌شوند را داریم.

 

جمع‌بندی:

در این مطلب، به معرفی مفاهیم راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و طراحی سایت پرداختیم و در ادامه، به ذکر تفاوت‌های آن‌ها اشاره کردیم. گروه وب‌پارسه باسابقه 15 ساله درزمینه راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی، طراحی سایت و برنامه‌نویسی، آمادگی همکاری با شما عزیزان در خصوص مشاوره فروش، تولید محتوای تخصصی، درج محتوا، افزونه‌های مؤثر در افزایش فروش، مشاوره درزمینه ارتباط قوی با شبکه‌های اجتماعی، ساخت محتوای ویدیویی را دارد.

 

از این‌که زمان گران‌بهایتان را به مطالعه مطلب "تفاوت‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و طراحی سایت" اختصاص دادید، بی‌نهایت سپاسگزاریم. شما سروران گرامی می‌توانید با ارسال نظرات، پیشنهادها و انتقادات سازنده‌تان، ما را در مسیر تهیه مطالب بهتر و باکیفیت‌تر یاری فرمایید. همچنین می‌توانید با مراجعه به بخش وبلاگ سایت گروه وب‌پارسه، آخرین مقالات و مطالب آموزشی گروه ما را مطالعه نمایید.


جهت مشاوره بیشتر و کسب اطلاعات تکمیلی، می‌توانید با شماره تلفن: 09190973446 تماس حاصل فرمایید.


 

 



تگ‌ها: طراحی سایت کسب و کار اینترنتی طراحی سایت کدنویسی سایت فروش اینترنتی فروش آنلاین
آخرین مطالب
گوشی هواوی Pura 70 مجهز به هوش مصنوعی
گوشی هواوی Pura 70 مجهز به هوش مصنوعی

هواوی سری گوشی‌های Pura را به برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی مجهز کرده است.

هوش مصنوعی جمینای در سامسونگ S25
هوش مصنوعی جمینای در سامسونگ S25

به گفته یکی از مدیران سامسونگ، پرچمدار بعدی این شرکت، یعنی گلکسی S25 به مدل جمینای نانو 2 مجهز می‌شود.

تأثیر بهینه‌ سازی تصاویر و ویدیو در افزایش سرعت سایت
تأثیر بهینه‌ سازی تصاویر و ویدیو در افزایش سرعت سایت

بهینه‌ سازی تصاویر و ویدیو در بهبود عملکرد و سئو سایت و همچنین تجربه کاربری، تأثیر مثبت و بسزایی دارد.

مجهز شدن اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک به هوش مصنوعی
مجهز شدن اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک به هوش مصنوعی

دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.

کاهش هزینه‌ های تبلیغات و بازاریابی با استفاده از سایت
کاهش هزینه‌ های تبلیغات و بازاریابی با استفاده از سایت

طراحی وب سایت کدنویسی شده و پیروی از قوانین بازاریابی دیجیتالی، می‌تواند نقش مؤثری در کاهش هزینه‌ های تبلیغاتی داشته باشد.

بازگشت قدرتمند وایبر با امکانات هوش مصنوعی
بازگشت قدرتمند وایبر با امکانات هوش مصنوعی

پیام‌رسان وایبر به قابلیت خلاصه‌سازی پیام‌های خوانده‌نشده با کمک هوش مصنوعی مجهز شده است.

ایده‌های تولید محتوا برای سایت درب ضد سرقت
ایده‌های تولید محتوا برای سایت درب ضد سرقت

تولید محتوای باکیفیت و مرتبط برای صنعت درب‌های ضدسرقت بسیار ارزشمند می‌باشد که به رشد و توسعه سایت‌های طراحی شده در این حوزه کمک بسزایی می‌کند.

قابلیت منحصر به فرد هوش مصنوعی IOS 18
قابلیت منحصر به فرد هوش مصنوعی IOS 18

اولین مجموعه از قابلیت‌ های جدید هوش مصنوعی اپل که در iOS 18 عرضه خواهد شد، به‌هیچ‌وجه به پردازش روی سرورهای ابری، متکی نخواهند بود.

پایانی برای دوران درخشان سری p  هواوی
پایانی برای دوران درخشان سری p هواوی

گوشی ‌های سری p هواوی دیگر تولید نمی‌شود و از این به بعد این شرکت بزرگ چینی مدل Pura 70 جایگزین خواهد کرد.

گلکسی واچ ۷ پرچمدار جدید سامسونگ
گلکسی واچ ۷ پرچمدار جدید سامسونگ

انتظار می‌رود سامسونگ در دومین رویداد گلکسی Unpacked امسال در ماه ژوئیه از گلکسی واچ ۷ رونمایی کند.

کیف حافظه 368 ترابایتی وسترن دیجیتال
کیف حافظه 368 ترابایتی وسترن دیجیتال

محصول جدید وسترن دیجیتال در حوزه ذخیره سازی حافظه در کیف 368 ترابایتی با 13 کیلوگرم وزن و کیفی مخصوص در راه است.

بازاریابی دیجیتالی با هوش مصنوعی
بازاریابی دیجیتالی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده و قدرت تحلیل داده‌ها، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بازاریابی را به صورت مدرن و پیشرفته انجام دهند.

هوش مصنوعی Grok ویژن با قابلیت های فضایی!
هوش مصنوعی Grok ویژن با قابلیت های فضایی!

ورژن جدید هوش مصنوعی گروک ویژن xAI با قابلیت پردازش نمودار، اسکرین‌شات‌ و تصاویر گوناگون رونمایی شده که این ویژگی باعث منحصربه‌فرد بودنش شده است.

مقالات مرتبط
گوشی هواوی Pura 70 مجهز به هوش مصنوعی
گوشی هواوی Pura 70 مجهز به هوش مصنوعی

هواوی سری گوشی‌های Pura را به برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی مجهز کرده است.

هوش مصنوعی جمینای در سامسونگ S25
هوش مصنوعی جمینای در سامسونگ S25

به گفته یکی از مدیران سامسونگ، پرچمدار بعدی این شرکت، یعنی گلکسی S25 به مدل جمینای نانو 2 مجهز می‌شود.

تأثیر بهینه‌ سازی تصاویر و ویدیو در افزایش سرعت سایت
تأثیر بهینه‌ سازی تصاویر و ویدیو در افزایش سرعت سایت

بهینه‌ سازی تصاویر و ویدیو در بهبود عملکرد و سئو سایت و همچنین تجربه کاربری، تأثیر مثبت و بسزایی دارد.


وب ‌پارسه

ما به‌عنوان یکی از تخصصی‌ترین گروه‌های طراحی سایت و برنامه نویسی سایت، خدمات گسترده‌ای در این زمینه را ارائه می‌نماییم.

تهران، میدان فاطمی، ساختمان چهلستون، طبقه 10، واحد 1002

شهریار، باغستان، بلوار ولیعصر (عج)، نبش لاله دوم، پلاک ۱۲۷، واحد ۴

۰۹۱۹-۰۹۷۳۴۴۶
۰۲۱-۶۵۲۳۹۷۴۷