۱۰ اشتباه که کاربران تازه‌ وارد گوشی‌های اندرویدی مرتکب می‌شوند

یکشنبه 10تیر 1402

۱۰ اشتباه که کاربران تازه‌ وارد گوشی‌های اندرویدی مرتکب می‌شوند

گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید امکانات فراوانی را ارائه می‌دهد که با توجه به این امکانات، احتمال اشتباهات برای کاربران تازه‌وارد به وجود آید. در این مطلب به 10 اشتباه رایج می‌پردازیم.

بخش بزرگی از این اشتباهات به باورهای اشتباه ولی رایج برمی‌گردد. در این مطلب به 10 اشتباه رایج می‌پردازیم که کاربران تازه‌ وارد گوشی‌های اندروید مرتکب می‌شوند:

 

1-بستن اپلیکیشن‌ها بیش از حد نیاز

یکی از بزرگ‌ترین باورهای اشتباه رایج در خصوص گوشی‌های اندروید این است که بستن کامل اپلیکیشن‌ها، عمر باتری را افزایش می‌دهد اما درواقع این کار می‌تواند ضررهای بیشتری نسبت به منفعت آن داشته باشد. اگرچه برای کاربرانی که همواره از کامپیوتر استفاده کرده‌اند انجام این کار کاملا منطقی است.

سیستم‌عامل اندروید طوری طراحی شده که بتواند اپ‌های مختلف را در پس‌زمینه فعال نگه دارد. این یعنی اگر این سیستم‌عامل با کمبود منابع سخت‌افزاری روبرو شود، به‌طور خودکار می‌تواند اپ‌هایی که استفاده نمی‌شوند را ببندد. بنابراین اگر می‌خواهید هر بار یک اپ را بعد از استفاده کامل ببندید، مرتبه بعدی که به آن نیاز دارید این اپ باید از صفر راه‌اندازی شود و همین کاری فشار بیشتری به منابع سخت‌افزاری گوشی وارد می‌کند.  به‌طورکلی فقط زمانی باید دستی اپ‌ها را ببندید که مثلا دچار مشکل شده‌اند و کار را به‌درستی انجام نمی‌دهند. در غیر این صورت بهتر است اصلا کاری به‌کار این اپ‌ها نداشته باشید و اجازه بدهید اندروید، خودکار وظایف محول شده‌ را انجام دهد.

اشتباهات رایج کاربران اندرویدی
اشتباهات رایج کاربران اندرویدی

 

2-سخاوت‌مندی برای مجوزها

اپلیکیشن‌های اندرویدی برای کارهای مختلف می‌توانند درخواست مجوزهای مختلفی را ارائه دهند. بسیاری از کاربران بدون هیچ توجهی، تمام این درخواست‌ها را تائید می‌کنند اما در کل همواره بهتر است در این زمینه بااحتیاط عمل کنید. به‌عنوان‌مثال: برای مجوز مربوط به موقعیت مکانی، می‌توانید بین دو گزینه‌ی دقیق (Precise)و تقریبی (Approximate) دست به انتخاب بزنید. همچنین بهتر است برای بیشتر اپلیکیشن‌ها گزینه‌ی Only This Time را هنگام درخواست مجوز انتخاب کنید تا فقط موقتی این مجوز در اختیار اپ قابل‌اجرا قرار بگیرد.

خوشبختانه اندروید در سال‌های گذشته توجه زیادی به این موضوع نشان داده تا اپلیکیشن‌ها نتوانند از این مجوزهای دریافتی سوءاستفاده کنند. اما اگر از منابع مختلفی اپ دانلود و نصب می‌کنید، بدون شک باید به‌شدت مراقب این مجوزها باشید تا درنهایت دچار مشکل نشوید.

اشتباهات رایج کاربران اندرویدی
اشتباهات رایج کاربران اندرویدی

 

 

3-استفاده نکردن از لانچرهای متنوع

یکی از مزایای مهم اندروید، امکانات گسترده برای شخصی‌سازی است. لانچرهای مختلفی که برای اندروید ارائه شده‌اند، می‌توانند امکانات شخصی‌سازی رابط کاربری را چندین برابر کنند و به همین خاطر طرفداران زیادی دارند. از بین این لانچرهای محبوب می‌توانیم به Nova Launcher و  Niagara Launcher اشاره کنیم. Nova Launcher برای افرادی که می‌خواهند به گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی دسترسی پیدا کنند، گزینه‌ی بسیار خوبی است. از طرف دیگر Niagara Launcher یکی از لانچرهای مینیمال محسوب می‌شود که به‌خصوص برای گوشی‌های بزرگ می‌توانید جذابیت رابط کاربری را بیشتر کند.

البته باکمی جستجو در پلی استور می‌توانید تعداد بسیار زیادی لانچرهای متنوع را پیدا کنید که توصیه می‌کنیم حداقل ۲ تا ۳ لانچر محبوب را نصب کنید و آن‌ها را امتحان کنید.

اشتباهات رایج کاربران اندرویدی
اشتباهات رایج کاربران اندرویدی

 

4-نصب اپ آنتی‌ویروس

اندروید مانند دیگر سیستم‌عامل‌های محبوب، طبیعتاً هدف بزرگی برای ویروس‌ها و انواع بدافزارها است. به همین دلیل همچنان بسیاری از کاربران بر این باور هستند که برای گوشی اندرویدی باید از آنتی‌ویروس استفاده کنند. اول از همه باید بگوییم که گوشی‌های اندرویدی از چندین لایه‌ی محافظتی برای ایمن نگه‌داشتن گوشی در برابر خطرات امنیتی بهره می‌برند. در ضمن بارها توصیه‌شده اپ‌ها را فقط از طریق منابع مطمئن مانند پلی استور دانلود کنید.

در پلی استور و دیگر منابع مطمئنی که برای دانلود اپ وجود دارند، وضعیت امنیتی اپ‌ها، کاملاً بررسی می‌شوند. به همین خاطر اگر فقط اپ‌های مشکوک را از منابع نامطمئنی دانلود نکنید، با هیچ مشکلی روبرو نمی‌شوید. بسیاری از کاربران که در این زمینه به مشکل می‌خورند، مثلاً بر روی یک لینک مشکوک دریافتی از SMS کلیک می‌کنند و اپ دانلود می‌کنند. این کار می‌تواند فرد را به دردسر بیندازد.

اشتباهات رایج کاربران اندرویدی
اشتباهات رایج کاربران اندرویدی

 

5-استفاده نکردن از منوی توسعه‌دهندگان

اندروید یک منوی مخفی به نام Developer Options دارد که بسیاری از کاربران از گزینه‌های مفید و کاربردی موجود در آن استفاده نمی‌کنند. همان‌طور که از نام این بخش پیداست، اندروید این قسمت را در مرحله اول برای توسعه‌دهندگان ارائه داده اما در این میان قابلیت‌هایی نیز ارائه داده که کاربران معمولی می‌توانند از آن بهره ببرند.

از بین این قابلیت‌های مفید می‌توانیم مثلا به‌اجباری کردن حالت تاریک برای تمام اپ‌ها، افزایش سرعت انیمیشن‌های رابط کاربری، باز کردن تسک منیجر مشابه ویندوز، غیرفعال کردن دیتای موبایل در حین استفاده از وای‌فای و چندین قابلیت مفید دیگر اشاره کنیم. بنابراین برای یک بارشده به این بخش سر بزنید و به گزینه‌های مختلف آن نگاهی بیندازید.

اشتباهات رایج کاربران اندرویدی
اشتباهات رایج کاربران اندرویدی

 

6-نگه داشتن اپ‌های بی‌مصرف در گوشی

بسیاری از گوشی‌های اندرویدی متاسفانه به‌طور پیش‌فرض با چندین اپ بی‌مصرف راهی بازار می‌شوند. بسیاری از این اپ‌ها، به‌خصوص برای کاربران ایرانی، کاملا بیهوده هستند. اما در این میان بسیاری از کاربران این اپ‌ها را هیچ‌وقت حذف نمی‌کنند. خوشبختانه بیشتر این اپ‌ها را می‌توانید به‌راحتی حذف کنید و حتی اگر حذف برخی از آن‌ها امکان‌پذیر نباشد، به‌سادگی قادر به غیرفعال کردن آن‌ها خواهید بود.

اشتباهات رایج کاربران اندرویدی
اشتباهات رایج کاربران اندرویدی

 

7-آپدیت نکردن اپ‌ها

متأسفانه کاربران زیادی به آپدیت اپ‌های مختلف توجه نشان نمی‌دهند. اما متخصصان همیشه توصیه می‌کنند که اپلیکیشن‌های گوشی‌های اندرویدی را همواره به‌روز نگه‌دارید. خوشبختانه با استفاده از پلی استور، آپدیت اپلیکیشن‌ها به‌صورت خودکار انجام می‌شود. ولی با توجه به اینکه پلی استور در حال حاضر فیلتر است، در صورت عدم‌ بهره‌گیری از فیلترشکن نمی‌توانید از این مشخصه بهره ببرید. بنابراین اگر از فیلترشکن استفاده نمی‌کنید، باید به‌صورت دستی اپ‌های مختلف را آپدیت کنید که برای این کار می‌توانید از اپ استورهای ایرانی یا خارجی بهره ببرید.

اشتباهات رایج کاربران اندرویدی
اشتباهات رایج کاربران اندرویدی

 

8-فعال نکردن حالت تاریک خودکار

احتمالاً با اصطلاح نور آبی نمایشگرها آشنا هستید. باوجوداینکه برخلاف باور بسیاری از کاربران، تأثیر نور آبی بر وضعیت خواب افراد به‌شدت انتظارات نیست، اما از سوی دیگر نمی‌توانیم این واقعیت را کتمان کنیم که روشنایی نمایشگر در محیط تاریک می‌تواند فشار زیادی به چشم‌ها وارد کند. برای این موضوع، اندروید قابلیت‌های مختلفی را ارائه داده است.

اول از همه باید به حالت تاریک اشاره‌کنیم که برخی کاربران همواره از آن استفاده می‌کنند. اما حتی اگر از این مشخصه بهره نمی‌برید، بهتر است فعال‌سازی خودکار این حالت بعد از غروب آفتاب را در نظر بگیرید تا بعد از تاریک شدن هوا، محیط رابط کاربری گوشی نیز تاریک شود. از سوی دیگر برای کاهش نور آبی نمایشگر، می‌توانید از قابلیت موسوم به Night Light اندروید استفاده کنید که در این حالت، دمای رنگی نمایشگر رو به رنگ‌های گرم می‌رود تا رنگ آبی حذف شود. این قابلیت می‌تواند به شکل خودکار فعال شود.

اشتباهات رایج کاربران اندرویدی
اشتباهات رایج کاربران اندرویدی

 

9-عدم استفاده از Do Not Disturb هنگام خواب

احتمالاً بارها شده که زمان خواب، با صدای نوتیفیکیشن یا زنگ خوردن گوشی از خواب بیدار شده‌اید. یکی از مفیدترین قابلیت‌های اندروید، Do Not Disturb نام دارد که می‌تواند به‌صورت خودکار فعال شود. این یعنی می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که در ساعات خواب، این مشخصه به حالت خودکار برای گوشی فعال شود.

خوشبختانه این قابلیت از شخصی‌سازی گسترده‌ای پشتیبانی می‌کند و مثلاً می‌توانید تعیین کنید که حتی در صورت فعال بودن این مشخصه، چند فرد، قادر به تماس گرفتن یا ارسال پیام باشند.

اشتباهات رایج کاربران اندرویدی
اشتباهات رایج کاربران اندرویدی

 

10-استفاده از لوازم جانبی بی‌کیفیت

متأسفانه این روزها برخی از گوشی‌های اندرویدی بدون شارژر راهی بازار می‌شوند و به همین خاطر بعد از خرید این مدل‌ها، چاره‌ای جز خرید شارژر ندارید. در این میان به‌غیر از شارژر، برای گوشی‌های اندرویدی انواع و اقسام لوازم جانبی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها کیفیت بالایی ندارند.

برای خرید لوازم جانبی مانند: شارژر، کابل و دیگر موارد این‌چنینی، توصیه می‌کنیم حتما از برندهای مشهور دست به انتخاب بزنید و در ضمن مطمئن شوید که مدل فیک خریداری نکرده‌اید. به‌عنوان‌مثال: خرید یک شارژر و کابل نامناسب، به‌معنای این است که نمی‌توانید از حداکثر سرعت شارژ پشتیبانی شده توسط گوشی بهره ببرید.

اشتباهات رایج کاربران اندرویدی
اشتباهات رایج کاربران اندرویدی


تگ‌ها: اندروید گوشی اندروید
آخرین مطالب
انواع تولید محتوا برای سایت‌های دندانپزشکی
انواع تولید محتوا برای سایت‌های دندانپزشکی

سایت‌های دندانپزشکی برای رونق کسب‌وکارشان در فضای آنلاین به محتوای باکیفیت نیاز دارند. محتوایی که مخاطب را جذب کند و به سوالاتش پاسخ دهد.

خداحافظی هوآوی با اندروید
خداحافظی هوآوی با اندروید

پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی احتمالاً در سیستم عامل هواوی متوقف خواهد شد.

طراحی سایت لوازم خانگی در شهریار
طراحی سایت لوازم خانگی در شهریار

با گسترش اینترنت و تمایل به خرید آنلاین، فرصت تجاری ایده‌آلی برای کسب‌وکارها در راستای ورود به این دنیا فراهم شده است.

معرفی کنسول دستی ROG Ally X ایسوس
معرفی کنسول دستی ROG Ally X ایسوس

ایسوس اعلام کرد است که نسخه بعدی کنسول دستی را با نام ROG Ally X در تاریخ 13خرداد معرفی خواهد کرد.

مزایای طراحی سایت فروشگاه آنلاین
مزایای طراحی سایت فروشگاه آنلاین

افتتاح فروشگاه آنلاین، راهی مدرن برای افزایش فروش، رشد کسب‌وکار و ارائه تجربه‌ای بهتر به مشتریان است.

شبیه سازی DNA با هوش مصنوعی Deep Mind
شبیه سازی DNA با هوش مصنوعی Deep Mind

نسخه سوم مدل انتشاری هوش مصنوعی DeepMind می‌تواند ابزاری بالقوه برای درمان بیماری‌های و ساخت واکسن‌های جدید باشد.

ارتباط هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ
ارتباط هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ

هوش مصنوعی با قدرت شگفت‌انگیزش در تحلیل داده‌ها و الگوریتم‌های پیچیده، دریچه‌ای نو به سوی بازاریابی دیجیتال گشوده و امکاناتی فراتر از تصورات را برای بازاریابان فراهم کرده است.

مشکل شارژر در آیپدهای جدید اپل
مشکل شارژر در آیپدهای جدید اپل

اپل برای کاربران بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی، دیگر شارژر را در جعبه این آیپدهای جدید قرار نمی‌دهد.

طراحی سایت ابزار فروشی
طراحی سایت ابزار فروشی

وب‌سایت به‌عنوان فروشگاه آنلاین عمل کرده و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که محصولات یا خدماتشان را 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته، به مشتریان عرضه کنند.

هوش مصنوعی Jump Ahead در دسترس کاربران یوتوب
هوش مصنوعی Jump Ahead در دسترس کاربران یوتوب

کاربران یوتوب پریمیوم می‌توانند از قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی «Jump Ahead» استفاده کنند.

نکات لازم برای  طراحی سایت جواهری
نکات لازم برای طراحی سایت جواهری

سایت‌ها حکم ویترین مجازی کسب‌وکارها را دارند و همچنین می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در جذب مشتریان، افزایش فروش و ارتقای برند ایفا کنند.

هوش مصنوعی Med-Gemini پیشرو در پزشکی
هوش مصنوعی Med-Gemini پیشرو در پزشکی

هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر به سرعت در حال نفوذ به بخش مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی است.

طراحی سایت مشاور املاک در شهریار
طراحی سایت مشاور املاک در شهریار

شهریار، با برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب و امکانات رفاهی کامل به منطقه‌ای پر تقاضا برای مشاورین املاک تبدیل شده است.

مقالات مرتبط
انواع تولید محتوا برای سایت‌های دندانپزشکی
انواع تولید محتوا برای سایت‌های دندانپزشکی

سایت‌های دندانپزشکی برای رونق کسب‌وکارشان در فضای آنلاین به محتوای باکیفیت نیاز دارند. محتوایی که مخاطب را جذب کند و به سوالاتش پاسخ دهد.

خداحافظی هوآوی با اندروید
خداحافظی هوآوی با اندروید

پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی احتمالاً در سیستم عامل هواوی متوقف خواهد شد.

طراحی سایت لوازم خانگی در شهریار
طراحی سایت لوازم خانگی در شهریار

با گسترش اینترنت و تمایل به خرید آنلاین، فرصت تجاری ایده‌آلی برای کسب‌وکارها در راستای ورود به این دنیا فراهم شده است.


وب ‌پارسه

ما به‌عنوان یکی از تخصصی‌ترین گروه‌های طراحی سایت و برنامه نویسی سایت، خدمات گسترده‌ای در این زمینه را ارائه می‌نماییم.

تهران، میدان فاطمی، ساختمان چهلستون، طبقه 10، واحد 1002

شهریار، باغستان، بلوار ولیعصر (عج)، نبش لاله دوم، پلاک ۱۲۷، واحد ۴

۰۹۱۹-۰۹۷۳۴۴۶
۰۲۱-۶۵۲۳۹۷۴۷